Runholistics

RUNHOLISTICS INDRUK

Het Runholistics concept is een alternatief hardloopprogramma dat het gehele systeem traint door (hard)lopen als gereedschap te gebruiken. De verschillende schakels die maken dat we ons lichaam ‘rennend’ kunnen voortbewegen sluit aan op de holistische visie doordat we hierbij uitgaan van de zwakke schakels bepalend voor optimaal bewegingsverloop. Hierbij komen bij training vaak beperkende factoren naar boven die dmv oefeningen, technieken en ervaring prettig en veilig kunnen worden verholpen.
Een verscheidenheid aan oefeningen met raakvlakken in o.a. martial arts, yoga, pilates en bootcamp maken de Runholistics sessies tot een ervaring die het hele systeem activeert, organiseert en stimuleert tot een meer optimaal welzijn.
Optimaal trainen vraagt om een geraffinerd evenwicht in belasting, techniek en ontspanning. Onze conditie bestaat uit meer dan alleen kracht en uithoudingsvermogen!
Ademhaling, flexibiliteit, (zelf)inzicht en houding zijn een aantal bepalende factoren die tijdens de sesies aan bod komen.
Door de jarenlange ervaring in het trainen en coachen van verschillende niveau’s is het voor iedere deelnemer meer vanzelfsprekend dat het totale welzijn dmv ‘hardloop training’ verbeteren. Deelnemers ervaren plezier, voldoening en overtuiging in zowel hun eigen gestelde doelstelling (het 30 min. aan een stuk kunnen joggen) als in de eye opening nieuwe aandachtspunten die ze (v)erkennen (ik wil te veel, te hard en te snel)

Voor wie is Runholistics:
Omdat niet iedereen een zelfde niveau van belastbaarheid en fitheid bezit zijn er verschillende instap niveau’s.
1) startende lopers en revaliderende ‘herintreders’:
Mensen die geen/nauwelijks hardloop ervaring hebben of onzekerheid beleven tijdens fysieke activiteit. Hiervoor besteden we tijdens de lessenreeks aandacht aan onderwerpen zoals:
schoeisel, kleding (weer elementen), routes, trucjes, techniek, (motivatie)strategien en beperkende factoren.
2) gevorderde lopers:
deelnemers die zich veilig voelen in het belasten en onderzoeken van hun fysieke (hardloop) grenzen. In deze lessenreeks gaan we uit van basaal getrainde deelnemers. We besteden hierbij vooral aandacht aan het inzichtelijk krijgen en verbeteren van o.a.:
techniek, beperkende factoren, valkuilen, plezier (verveling), versnellen, intervals, fartlek, duo-oefening en versterken van benodigde schakels.
3) Iedereen die in is voor een meer volledige en uitdagende hardloop taining, gericht op:
A) conditieverbetering,
b) hardloop, techniek verbetering
c) toename lichaamsbeleving en vorm
D) Hardloop, lichaams training inspiratie
E) vet afname
F) plezier in lichamelijke activiteit en training
G) Mentale en emotionele weerbaarheid

Sleutel prioriteiten:
Plezier, inzicht, overtuiging in het hardlopen (her-)ontdekken.
vetverbranding, overgwicht afname, body shaping
Algemene gezondheidsbevordering
Fysieke beperkingen beperken
Resultaat garantie
Directe en in-directe doelstellingen realiseren
Algemeen gevoel van welbevinden vergroten